Esteetön Lystmettä -hanke

Uusi hanke alkaa
-tule mukaan tekemään Lystmettästä entistä toimivampi paikka yleisötilaisuuksille!

Investointihankkeella parannetaan Lystmettän toimintakeskuksen esteettömyyttä sekä luodaan edellytyksiä alueen monipuolisempaan hyödyntämiseen katsomorakennusta edelleen kehittämällä. Hankkeessa rakennetaan pyörätuoliluiska katsomoon, parannetaan katsomon alaosan inva-aluetta, uudistetaan katsomon sisäänkäynti varastotiloineen, lisätään katsomon molempiin reunoihin käytävät sekä parannetaan olemassa olevaa äänentoisto- ja valaistusjärjestelmää. Näin mahdollistetaan ikäihmisille ja muille liikunta- ja kuulorajoitteisille osallistuminen katsomossa järjestettäviin tapahtumiin ja tilaisuuksiin aiempaa sujuvammin. Lisäksi muidenkin liikkuminen katsomossa sujuvoituu ja parempi äänentoisto hyödyttää koko tapahtumayleisöä. Investoinnin jälkeen Lystmettän toimintakeskuksen tilat soveltuvat nykyistä paremmin myös erityisryhmien tapahtumien ja yleisötilaisuuksien pitopaikaksi, mahdollistaen uusien tapahtumien ja tilaisuuksien järjestämisen kylällä.

Uudenkartanon kyläyhdistys ry toteuttaa hankkeen kevään ja syksyn 2018 sekä kevään 2019 aikana. Hanketta rahoittaa Leader-ryhmä Varsinais-Suomen Jokivarsikumppanit ry.

Tule mukaan talkoisiin!
Lisätiedot: Erkki Markkula, puh. 0400 321545.