Himolan teatterin kesä peruttu

Himolan teatterin kesän 2020 esityskausi on peruttu

Rakkaat kesäteatterin ystävät, olemme tehneet pitkällisen pohdinnan jälkeen haikean päätöksen perua Himolan teatterin kesän 2020 esityskausi.

Koronaviruksen aiheuttaman poikkeustilanteen vuoksi teatteri ei pysty harjoittelemaan näytelmää. Myöskään esityskauden toteuttamismahdollisuuksista ei ole tässä kohtaa sellaista tietoa, että teatteri voisi sitoutua esityskauteen.

Aloitimme heti talviteatterin esityskauden jälkeen valmistautumisen kesään. Suunnitelmissamme oli normaali esityskausi juhannuksesta elokuun yönäytöksiin Esteetön Lystmettä -hankkeen turvin uudistetussa Lystmettässä. Mietimme esityskauden siirtoa elokuulle tai jopa siirtoa loppusyksyyn, mutta tapaamisrajoitusten jatkuminen vähintään 13.5. asti kypsytti päätöksen koko kauden perumisesta: harjoituskausi olisi kaikissa tapauksissa jäänyt liian lyhyeksi. Esityskauden peruuntumisen myötä mm. uudistettu äänentoisto- ja valaistustekniikka odottavat käyttöönottoa seuraavalla kaudella. Heikki Kustila jatkaa nyt kesken jäänyttä ohjauskauttaan keväällä 2021!

Teatterin ystäville Himolan teatteri tuo helpotusta ensi vuoden alussa Yläneen Työväentalolla talviteatterin esityksillä. Aikuisten talviteatterin ohjaajana toimii Heidi Tuomola. Toivottavasti näemme silloin katsomossa kaikki ne, jotka olisivat tulleet kesällä Lystmettään.

⎯ Siihen asti pidetään huolta itsestämme ja muista!

terveisin,
Himolan teatterin työryhmä ja Uudenkartanon kyläyhdistys ry

Vieritä ylös